dijous, 23 d’agost del 2012

Us recomanem... llibres.


L'argument d'aquesta història Un Día diferente para el señor Amos de Philip C. Stead i il·lustrat per Erin E. Stead, és molt senzill, el senyor Amos és un vellet solitari que treballa en un zoo, on gaudeix de la companyia i amistat de cinc grans amics, un elefant, una tortuga, un pingüí, un rinoceront i un mussol. Amb ells hi juga, hi conversa, els ajuda quan el necessiten... i així, tranquil·lament, va passant la vida; però un dia emmalalteix i ha de fer llit. Els seus amics però no s'obliden que el senyor Amos havia estat bo i generós amb ells i decideixen agafar un bus per anar-lo a visitar i fer-li la companyia que es mereix. 
Però va més enllà... 
"Un día diferente para el Señor Amos es una obra hecha por amor al arte. Ganador de la Caldecott Medal 2011, rezuma un esfuerzo concienzudo, un talento notable y una forma de disfrutar de la vida que resulta contagiosa. Es el tipo de cosa que despierta una sensación de agradecimiento por el hecho de que siga habiendo gente dispuesta a embarcarse en este tipo de proyecto largo y meticuloso, a fuego lento. ¡Gracias! 
En Un día diferente para el Señor Amos, los rostros dibujados a lápiz con una maestría increíble y el uso del color inyectan de vida al cuidador de zoo Amos McGee, a sus amigos animales y a su historia. Es una encantadora historia sobre la camaradería y el aprendizaje de la bondad mediante la imitación, con varios sub-argumentos visuales, con el pingüino con calcetines y un globo rojo como protagonistas, y una especie de vida paralela para los animales más pequeños, incluida su propia parada de autobús en miniatura y con muchísimos más detalles para disfrutar de ella una y otra vez.(...)"
Podeu seguir llegint aquesta ressenya a la web Lo leemos así.