dimarts, 7 de juny del 2016

Us recomanem... Novel·la.

Maria-Antònia Oliver ha rebut el 48è Premi d'Honor de les Lletres Catalanes
Us recomanem la novel·la amb la que l'autora va guanyar el Premi Prudenci Bertrana l’any 1991, Joana E. de Maria-Antònia Oliver.

Joana E, Aquesta és una història real. Vaig conèixer na Joana a Barcelona, l'any 1979. Era una dona de 69 anys, extraordinària, molt guapa, molt grassa, molt vital. Em va explicar la seva història i jo li vaig dir que en volia fer una novel·la. Ella es va posar a riure i em va dir: “Però si és un melodrama! No s’ho creurà ningú”(...) Si ella m'havia dit que era un melodrama, escriuria un melodrama. I em sembla que vaig trobar el to: es tractava de fer sentir la seva veu, i no la meva. Es tractava que no fos jo qui explicàs la seva història, sinó ella, amb el seu llenguatge i la seva manera d'explicar-se, els seus dubtes, contradiccions, moments de felicitat i moments de misèria, amb la seva por i la seva indignació, les seves obsessions, amb les coses que m'havia volgut contar i les que m'havia amagat, amb la seva ingenuïtat, la saviesa, la racionalitat i la passió amb què ella s'exterioritzava.
Text extret de la contraportada del llibre.