dimecres, 7 de juny del 2017

Us recomanem... llibres. Infantil.

Descobrint les novetats...
Los lobos de Currumpaw de William Grill.
Traducció de Jorge García Valcárcel.

Obra premiada al Bologna Ragazzi Award en la categoria de No Ficció d'aquest any.

L'autor, en William Grill, el guanyador més jove de la medalla Kate Greenaway el 2015, adapta en aquest conte el clàssic de la literatura conservacionista i animalista americana Lobo, el Rey de Currumpa, del caçador i aventurer Ernest Thompson Seton. 
Ens porta als últims dies del Vell Oest per explicar-nos com un llop va canviar per a sempre la vida d'un caçador que va acabar convertint-se en un dels principals impulsors de les societats de la conservació de la fauna americana.

Nuevo México, 1882. Una manada de lobos recorre el valle de Currumpaw, Nuevo México, causando estragos entre el ganado y evadiendo a unos desesperados rancheros locales que intentan darles caza por todos los medios. Debido a sus amplios conocimientos sobre los lobos y a su demostrada pericia como cazador, los lugareños deciden contratar a un reputado naturalista, Ernest Thompson Seton, para que trate de acabar de una vez por todas con lo quebraderos de cabeza que les produce la manada liderada por el famoso Rey Lobo. Pero la funesta expedición que recorrerá todos los rincones de las vastas llanuras del Viejo Oeste tendrá un resultado completamente inesperado para los desafortunados captores.

Text extret del web d'Impedimenta.