dimecres, 3 de juliol de 2019

Us recomanem... Llibres. Vol espacial a la Lluna.

Descobrint les novetats...

Aviat farà 50 anys, de l'arribada de la primera missió tripulada a la Lluna.

En Rafael Clemente, un dels pioners de la divulgació científica i de l'astronàutica a Espanya, fundador i primer director del Museu de la Ciència de Barcelona (actual CosmoCaixa), ens explica en aquest llibre quines van ser les raons per les que la humanitat va decidir volar a l'espai. Ens parla dels programes inicials que es van posar en pràctica, com el Mercury; de la faceta humana de l'exploració espacial, protagonitzada pels astronautes; de la decisió de volar a la Lluna que va prendre el president Kennedy, de l'organització del complicadíssim programa Apol·lo...


A principios de la década de 1960 Estados Unidos se embarcó en un proyecto tecnológico sin precedentes; poner un hombre en la Luna antes del final del decenio. El objectivo se alcanzó finalmente el 20 de julio de 1969, la madrugada del 21 de julio en Europa. La aventura de la llegada del hombre a la Luna forma parte ya inseparablemente de la experiencia vital de toda una generación, tras haber asistido en directo y desde primera fila al desarrollo de una de las mayores hazañas tecnológicas de la humanidad. Visto con la perspectiva de medio siglo, el esfuerzo, el ingenio y la determinación que desarrollaron en sólo ocho años los artífices del programa Apollo resulta difícil de creer.

Este libro no pretende ser una historia más acerca de la primera visita a la Luna, más bien intenta descubrir algunas facetas insólitas o al menos desconocidas por el gran público, los pequeños detalles que tienden a quedar ocultos y que ilustran muchísimo mejor la magnitud de la empresa y las mil y una dificultades que hubo que superar para llevarla a cabo. 
Una odisea sin precedentes.

Text extret de la contraportada del llibre.