dijous, 25 d’abril del 2019

Us recomanem... llibres. Descobriment i exploracions.

Descobrint les novetats...
Fantasmas de hielo: la épica búsqueda de la expedición Franklin de Paul Watson; traducción de Juanjo Estrella.

L'autor, Paul Watson, guardonat amb el Premi Pulitzer, els premis National Headliner i George Polk, així com amb la Medalla d'Or de Frank Capa, ens parla en aquest llibre de la tragèdia, i del fracàs que significà per Anglaterra, la desaparició de l'expedició capitanejada per John Franklin, formada pels vaixells l'Erebus i el Terror, que tenia com a objectiu descobrir el llegendari pas pel Nord-Oest, és a dir, descobrir la ruta marítima que permetria connectar l'Oceà Atlàntic amb el Pacífic a través de l'Àrtic.
Ens narra de manera novel·lada com aquesta expedició va desaparèixer sense deixar raste, i també les diverses històries de búsqueda i rastreig que des de la desaparició de Franklin i la seva gent, es van dur a terme al llarg dels anys i fins a temps recents.

En 1845, una expedición formada por 129 hombres, capitaneados por el intrépido sir John Franklin, que había partido de Inglaterra a bordo de dos buques, el Erebus y el Terror, con el objetivo de descubrir el legendario paso del Noroeste —la ruta marítima que permitiría conectar el océano Atlántico con el Pacífico a través del Ártico—, desapareció sin dejar rastro.
Ninguna de las expediciones que se enviaron en su búsqueda a lo largo de casi ciento setenta años consiguió localizar los restos de aquella trágica aventura. Al fin, en 2014, una combinación de avances tecnológicos y conocimientos aportados por la tradición oral inuit consiguió dar con el Erebus. En 2016 aparecía el Terror. La noticia dio la vuelta al mundo. El misterio empezaba a desvelarse.
Aventura contemporánea que se adentra en el pasado, Fantasmas de hielo es el cautivador relato del hallazgo de la mayor expedición perdida en el Ártico, una historia con la que Paul Watson, presente durante el descubrimiento del Erebus, compone una obra de no ficción narrativa de primer nivel, llena de dramatismo y rebosante de personajes inolvidables, que habla mejor que ningún tratado sobre la insaciable curiosidad y espíritu de exploración del ser humano.
Text extret de la contraportada del llibre.